Solidaritetsaksjonen

Tirsdag 21.03. var det en markering av skolens solidaritetsprosjekt. Skolen har i snart 25 år drevet et prosjekt i Korosten i Ukraina sammen THK stiftelsen. Det har i stor grad dreid seg om hjelpearbeid for ungdommer som bor på gata, unge mødre, psykisk utviklingshemmede, samt støtte til drift av en skole i byen.

Vi hadde også besøk Korosten, Sergej og kona Larissa som begge er lærere fortalte om hvordan skoledagen har endret seg etter at krigen brøt ut. Det var sterkt å høre.
Nå etter at krigen brøt ut er det i stor grad hjelp inn i en krigssituasjon som er i fokus. Blant annet har skolens elever og ansatte på kjøretøy linja satt i stand en ambulanse som ble overlevert til THK stiftelsen. Den skal nå fylles opp med medisinsk utstyr og kjøres til Ukraina. Elevene har deltatt og skal delta videre fremover med forskjellige aktiviteter som kan skaffe sårt tiltrengte midler til krigsofre i Korosten og Ukraina generelt.

Det har vært mange aktiviteter, lage og selge mat, drive pop up butikk på Kvadrat, utlodninger, pakke påskeegg, løpe, gå, skifte dekk på biler, samle flasker etc.
Takk til alle som har deltatt og som skal delta i nye prosjekter frem mot sommeren.

Vi vil etter påske sette opp datoer for innsamling av utstyr som skal sendes med ambulansen.

Sverre Hetland