Ny undervisningsbil for bilfag fra Kverneland bil og Volvo Norge.

Bilde av bil med biltrekk for avduking - Klikk for stort bilde

I dag kl. 10:00 hadde Kverneland Bil, Volvo Norge og RBO (opplæringskontoret) avduking av en Volvo XC90 T8 modell (hybrid) som gis til Gand Vgs for undervisning. Her får skolen det nyeste av teknologi i biler, som våre kjøretøyelever kan jobbe med.

Bilen gir muligheter for en utvidet forståelse av hybridteknologi med 2 drivlinjer, feilsøking, batteriteknologi, elektro og systemforståelse.

Kverneland Bil trakk fram at dette er et av flere grep for å vise fram kjøretøy, skolen og elevene. Elevene er ønsket inn i en bransje som har bortimot full læreplassgaranti.

Gand Vgs og bilfaglinjene takker Kverneland Bil og Volvo Norge for denne gaven og styrkingen det gjør for å være oppdatert, både teknologisk og faglig. Og håper vi kan fortsette det gode samarbeidet for en oppdatert og relevant utdanning.