BILDAG for bilbransjen på GAND VGS

Hånd på bilratt  - Klikk for stort bilde

ONSDAG 18. JANUAR FRA kl. 08.15 – 13.00

Lurer du på om du skal videre på Vg2 Bilfag?
Gand som er den største skolen i Rogaland for bilfag, vil sammen med Rogaland Bilbransjes Opplæringskontor (RBO) i spissen invitere alle TIF-elever og interesserte Elektro-elever til en presentasjonsdag for hva yrkesretningene «Kjøretøy» og «Bilskade/Lakk» på Vg2 kan tilby av utfordringer og muligheter for bilinteresserte skoleungdommer.

Her vil store aktører fra lokal bilbransje delta og vise seg frem i skolens flotte bilverksteder. Disse er Bavaria, Tesla, Volvo, Ford Kverneland og Møller Bil, som også tar med seg noen av sine beste biler. I tillegg får vi besøk av representant for tunge kjøretøy ved Scania.

Utvalgte lærlinger vil være ved bilene sine for å snakke om hvordan det er å jobbe med bil. De vil også forklare / fortelle sine egne veier til målet om fagbrev.
Kortprogram:

08.15: DBS – presentasjon og informasjon fra bransjen for Gand Vg1

09.00: DBS – presentasjon og informasjon fra bransjen for inviterte
                        For Gand Vg1: Bilverksteder - mingling og aktiviteter i verksted

09.45: Pause

10.00: For alle: Verksteder – mingling og aktiviteter i verksted

11:15: Lunsj, mulighet for kjøp i kantina

12.00: Avslutning i verksted

13.00: Slutt

Gand videregående skole som er den største skolen i Rogaland for bilfag, vil også være tilgjengelig med faglærerne for å presentere programområde og gi informasjon angående innsøking, kryssløp og inntaksnivå.

Med hilsen Gand VGS